Möjliga avbrott i tillgången till menyinformation i oktober – UniCafes produktionsstyrningssystem förnyas

Produkthantering, recept- och menyplanering för UniCafe-restaurangerna samt hantering av restaurangspecifika uppgifter så som öppettider kommer att integreras i det nya systemet under oktober.
Tanken är att förlägga övergången så att den orsakar så lite störningar som möjligt för våra restauranger och vår webbplats. Det kan dock förekomma avbrott i tillgången till menyinformation.
Efter förnyelsen kommer informationen om exempelvis lunchernas råvarulistor att uppdateras på våra menyer på webbplatserna menu.unicafe.fioch unicafe.fi direkt från de råvarubanker som våra leverantörer upprätthåller.
Vad förändras?
- Från och med den 29 september upphör användningen av produktdeklarationsutskrifter i restaurangerna, men de kommer fortfarande att finnas tillgängliga hos vår personal vid behov. Detaljerade produktdeklarationer finns tillgängliga på unicafe.fi.
- Framöver kommer information om koldioxidavtryck inte bara finnas på webbplatsen utan också på restaurangernas menyer.
- Andelen mättat fett, sockerarter och kostfiber läggs till näringsvärdesuppgifterna.
Om du har några frågor om förnyelsen hjälper vår restaurangpersonal gärna till.
Menyer och produktinformation för UniCafe-restaurangerna kommer även fortsättningsvis att finnas på menu.unicafe.fi och unicafe.fi.
